Motor a podvozkové nohy pro Fw 190A8/R2

17.8.2019 - 298 přečtení

DSC_0224

Další pomocníci při lepení 190ky od Eduardu

Motor na Fw 190 A8/R2

Podvozkové nohy pro 190A8

Lukáš Loučka

Název:Fw 190A8/R2 engine
Výrobce: Eduard
Měřítko: 1/48
Kat. č.: 648482

Obecné informace

Tato sada nám dovoluje otevřít boční a spodní kryt motoru BMW 801. Doplněk je určený pro verzi Fw 190A-8/R2, proto mě zajímalo, jaké změny Eduard udělal oproti klasické A-8. Musím říct, že pouze minimální. Oproti verzi A-8 jsou u A-8/R-2 vypuštěny tři díly (R105, R106 a R114), ostatní resinové díly i lepty jsou stejné. Proto pokud máte v zásobě sadu pro Fw 190A-8, můžete ji bez problémů použít také u "er dvojky".

Stavební návod

Návod je standardně přehledný, dobře čitelný a stavbu dělí do logických kroků. Každý jednotlivý díl obsahuje informaci o zbarvení a přesné pozici v sestavě. Části, které je třeba odřezat popřípadě odvrtat jsou také jasně znázorněny.

Resinové a leptané díly

Resinové díly jsou odlity velice pěkně a čistě, tak jak je u Eduardu zvykem. Větší díly, které jsou odlity ze světlejšího resinu, mají standardní nálitek, který oddělíme klasicky pilkou. Drobnější díly jsou z tmavšího resinu a s nálitkem jsou spojeny několika vtoky, které je jednodušší oddělit ostrým skalpelem nebo kleštičkami, díky tomu je riziko zlomení náchylných dílů (např. motorové lože) daleko menší.
Lepty obsahují také kabeláž k jednotlivým válcům a ačkoliv jsem kritikem leptaných hadiček a kabelů, v tomto případě s jejich použitím nemám zásadní problém, ale přeci jenom bych pro soutěžní model volil náhradu olověnými drátky.


Název:Fw 190A-8 undercarriage legs BRONZE
Výrobce: Eduard
Měřítko: 1/48
Kat. č.: 648476

Návod a díly

Sada obsahuje bronzové nohy hlavního podvozku a jejich kryty odlité z resinu. Instalace je velice jednoduchá - stačí oddělit kryty od nálitku, začistit a je připraveno k lepení.
Samotné podvozkové nohy jsou odlity velice čistě a řekl bych, že detaily jsou ostřejší než u plastového dílu. Noha je odlita i s částí brzdové hadičky, ta ale končí u pístu tlumiče a návod nás neupozorní na to, že je třeba dolepit zbytek hadičky až k disku kola. To je má jediná výhrada k této sadě.


Závěr

Obě sady modelu přináší vylepšení, každá ale jinak. Motor je krásným doplňkem, který zaujme vždy a hned, zato podvozkové nohy budou "pouze" nenápadnou ozdobou, kterou využijí hlavě modeláři pro "bodovačku" k získání plusového bodíku. :)
Motor bych se nebál doporučit i modelářům, které otvírání láká, ale nemají s ním zkušenosti. Odřezávaných dílů stavebnice je minimum, motorové lože se lepí na plastovou přepážku, horní kryt s čelním prstencem nám pomohou s geometrií.
Osobně se těším, až budu moct sadu při stavbě použít!

Lukáš Loučka
SPL Liberec
Redakce Model Webu děkuje firmě Eduard za poskytnutí vzorku pro recenzi.

Rubrika Novinky | Bez komentářů

Komentáře

Napsat odpověď.

Musíte být přihlášeni, abyste mohli odpovědět.