1/48 Fw 190A-3 – Stavební recenze – Eduard

18.11.2018 - 917 přečtení

82144(2)

Jak se mi to stavělo...

Fokouš A-3 stavebně

Jiří Novis Novák

olejnik

Model: Fw 190A-3
Výrobce: Eduard
Měřítko: 1/48
Kat. č.: 82144


Úvodem

Letouny verze A-3 byli prakticky shodné s variantou A-2. Pohon zajišťoval motor BMW 801D-1, nebo D-2 a poprvé se u tohoto typu objevily pod trupem závěsníky ETC 501, konkrétně u subvariant Fw190A-3/U1 a Fw190A-3/U3. Na tomto závěsníku se dala přepravovat 300 litrová přídavná nádrž nebo puma SC 250/SC 500. Průzkumná subverze Fw190A-3/U4 měla demontované vnější kanony a v zadní části se objevila dvojice kamer Rb 12. Výšková stíhací verze Fw190A-3/U7 se vyznačovala dvojitým nasávacím otvorem turbodmychadla na přídi- touto cestou se zvyšoval výkon motoru.


Stavba

Stavbu jsem zahájil sestavením podvozkových šachet do spodního dílu křídla a vložením hlavní zbraní.Před sestavením křídla jsem podvozkové šachty nabarvil.

Dále jsem pokračoval sestavením kokpitu. Zde jsem se nechal nachytat fotkami interiéru stroje Armina Fabera. Doplnil jsem kabel ke kniplu a dle fotky a informací od kolegů modelářů jsem si tam dal vlastně pohozenou hadici přívodu kyslíku. Sestavu jsem nabarvil a napatinoval společně s bočními částmi trupu.

Jako další jsem si nabarvil a napatinoval motor, odvrtal chladící štěrbiny. Do trupu jsem vložil sestavu kokpitu a motoru. Bohužel jsem se při vkládání motoru držel návodu a tím pádem jsem ho umístil moc dovnitř. Šipka v návodu ukazuje umístit motor mezi dvě plošky, zatím co má být umístěn až za první ploškou.

Následovalo přilepení stabilizátorů s výškovými kormidly a křídel. U kořene křídel v přední části je třeba vytmelit spáru, což je zmíněno ve stavebním tématu na ModelForu. Nalepil jsem horní kryty motoru a zbraní a model byl připraven na barvení.

Vrtuli jsem s vrtulovým kuželem barvil zvlášť. Ventilátor s elektrickou přestavovací jednotkou jsem zkompletoval za pomoci gumového kroužku ze stavebnice Tamiya. Tuto sestavu jsem nabarvil a zkompletoval s vrtulí a vypodložil destičkou a vymezil tím prostor mezi špatně umístěným motorem a vrtulí.

Model jsem následně přestříkal surfacerem a předstínoval.

Barvení jsem začal nanesením modré na spodní plochy a žluté na spodní část krytů motoru. Pak jsem tyto části vymaskoval páskou a pokračoval v nanášení kamufláže. Rozhraní polí kamufláže jsem stříkal pomocí válečků z hmoty tack-it.

Aršíky vytištěné u Eduardu obsahují obtisky pro pět kamuflážních schémat a popisky. Při nanášení obtisků jsem použil vodičky Setter a Softer. Obtisky markingu nedělali sebemenší problém, což se nedá říci o obtiscích popisek. Ty opravdu dost stříbří. Já je nakonec přestříkal silněji naředěnou barvou, abych stříbření potlačil. Ale v tomto případě doporučím popisky vzít jinde.

Po obtiscích jsem nalepil podvozkové nohy s jejich kryty a kola podvozku.

Celý model jsem v této fázi opět zalakoval a zvýraznil spáry a nýty olejovou barvou. Po té jsem model zalakoval matným lakem, nalepil indikátory vysunutí podvozku a olejovou barvou naznačil zašpinění. V tuto chvíli byl model dokončen.


Závěr

Na závěr mohu říci, že model Fw 190 z nových forem se velice pěkně staví. Bohužel, trochu to ale deklasují již zmíněné popisky, ale i ty lze nahradit.


Jiří Novis Novák


Redakce ModelWebu děkuje firmě Eduard za poskytnutí vzorku k recenzi.



Rubrika Eduard, Letadla - 1:48, Letadla - Stavební recenze | Bez komentářů

Komentáře

Napsat odpověď.

Musíte být přihlášeni, abyste mohli odpovědět.