1/72 Messerschmitt Me 209V4 – Special Hobby

28.9.2018 - 611 přečtení

Fotka 001

Druhá variace na téma Me 209.

Takhle to vypadá,
když se do rychlostního speciálu narve pár kulometu.

Jaroslav Supík


Úvodem

Vzhledem k tomu, že na Modelwebu jsem již prezentoval stavebnici Me 209V1, je hlavním účelem tohoto náhledu doplnění popisu rozdílných partii než kompletní popis celé stavebnice.


Stavebnice

Fotka 001

Model: Messerschmitt Me 209V4
Výrobce: Special hobby
Měřítko: 1/72
Kat. č.: SH 72221


Je balena do charakteristické krabice s méně praktickým bočním otevíráním. Titulní kresbu vytvořil Stanislav Hájek. Na zadní straně nalezneme dva tří pohledy na dvě možné varianty zbarvení, které se od sebe liší jen použitým markingem.


Obsah je standardní, tedy dva šedé plastové rámečky, třetí z čirého materiálu, návod a obtisky.


Výlisky

Se liší oproti předchozímu přebalu jen short-runovým rámečkem A, který je nový, byť využívá část dílu z musteru předchozí stavebnice.

Rytí doporučuji protáhnout, protože vzhledem použité technologii se místy ztrácí a u shortrunu je to pomalu klasika. Jinak fotky detailu berte s nadhledem, neboť dané partie zobrazují v takovém rozlišení, které pouhým okem nemáme šanci vidět, ale tím nehodlám nijak omlouvat chyby mastermana.

Jak jsem již minule psal rámeček B je vytvořen frézovaním do hliníkové formy a je svou kvalitou povrchu na mnohem vyšší úrovní než předchozí rámeček, ale jak se jeví i frézované formy mají své hranice možností.

Platí, zde to co jsem psal v minulém článku. Jen jsem nafotil detailní pohledy na díly, které jsem z důvodu nepoužití v prvním článku nefotil. Jen dodám, že na podtrupové chladiče kapaliny budeme muset doryt linky v místě klapek regulace vzduchu.

Čirý díl je vylisován z jednoho kusu a tím pádem bez uprav lze postavit model jen s uzavřeným kokpitem a pokud bychom jej chtěli přeci jen otevřít, bude lepší použit acetátovou náhradu z důvodu silných stěn.


Návod a obtisky

Návod je v posledním standardu výrobce. Takže jen pro neznalé shrnu - Historie - nástřel dílu + odkazy na barvy značky Gunze - osm stavebních kroku...

a poslední dvě strany jsou věnovány dvou podobám prototypu V4.

  1. Messerschmitt Me 209V-4, (Wr.N 1188), původní civilní registrace D-IRND), testován piloty Heinrichem Beauvaiesem a Alexandrem Thoenesem, tovární letiště firmy Messerschmitt, Augsburg, srpen 1939. Po všech úpravách byl předváděn ve fiktivním zbarvení jednotky Luftwaffe s číslem 14 a kresbou hadů na motorovém krytu.
  2. Messerschmitt Me 209V-4, CE+BW, (Wr.N 1188, původní civilní registrace D-IRND), během zkoušek v Erprobungstelle Rechlin, září 1940.


Obtisky jsou postačující. Ke kryvosti bíle barvy zde mám větší důvěru a černé tečky značící budíky přístrojů opět nehodlám použit.


Závěr

Ze zkušeností probíhající stavby Me 209V1 můžu říct, že stavba z krabičky by měla byt bez záludnosti.


Ovšem pokud přeci jen trváte na větší shodě se vzorem, úpravám se nevyhnete. A proto je zde přiložená fotka, kterou jsem nedávno našel na internetu, dokazující že palubní deska nebyla černá jak nás navádí návod, ale i také že bude třeba navíc ještě dodat zaměřovač, kromě již obligátně chybějící pitotovy trubice. Kdyby v návodu byla uvedená aspoň její délka v měřítku.

Teď ještě by mohlo Special Hobby vydat Me-209 V5, ale to asi jen tak brzo nebude, neboť zde se jedna již o jiné letadlo nemající s výše představenými stroji nic kromě označení typu společného.


Jaroslav Supík


Stavebnice je z autorových zásob


Rubrika Letadla - 1:48, Letadla - Náhledy do krabiček, Special Hobby | Bez komentářů

Komentáře

Napsat odpověď.

Musíte být přihlášeni, abyste mohli odpovědět.