Fw 190A-3 Eduard ve čtvrtce

2.8.2018 - 1 041 přečtení

1

.

Zbrusu nová A3 nikoli od Audi

Jiří Novis Novák


Model: Fw 190A-3
Výrobce: Eduard
Měřítko: 1/48
Kat. č.: 82144


Úvodem

Letouny verze A-3 byli prakticky shodné s variantou A-2. Pohon zajišťoval motor BMW 801D-1, nebo D-2 a poprvé se u tohoto typu objevily pod trupem závěsníky ETC 501, konkrétně u subvariant Fw190A-3/U1 a Fw190A-3/U3. Na tomto závěsníku se dala přepravovat 300litrová přídavná nádrž nebo puma SC 250/SC 500. Průzkumná subverze Fw190A-3/U4 měla demontované vnější kanony a v zadní části se objevila dvojice kamer Rb 12. Výšková stíhací verze Fw190A-3/U7 se vyznačovala dvojitým nasávacím otvorem turbodmychadla na přídi- touto cestou se zvyšoval výkon motoru.

Stavebnice

Je balena do charakteristické krabice s horním víkem s akční kresbou stroje prolétávajícího kolem právě sestřeleného Spitfiru

Obsah krabice

Krabice obsahuje pět rámečků ze šedého plastu s cca 186 díly, jeden rámeček z čirého plastu s 10 díly, dva aršíky s obtisky, aršík se stříkacíma maskama a planžetu leptů.

Výlisky

Rámeček A:
V tomto rámečku jsou umístěny díly podvozkových šachet, vrtule, části krytů motoru. Dále je zde čelní část motoru, podvozkové nohy, vany cockpitu, sedačka pilota, podtrupové závěsníky, stínítko palubní desky, ventilátory chlazení motoru.

Rámeček B:
Tento rámeček obsahuje horní kryty trupových zbraní, křidélka, stabilizátory, výšková kormidla. Jako další jsou v rámečku díly krytů podvozku, přídavné nádrže puma a směrovky.

Rámeček C:
Rámeček obsahuje kola podvozku, disky kol, hlavně zbraní, další díly podvozkových šachet, díly cockpitu jako jsou palubní desky, kdy máme na výběr buď použít tu s vyznačenými přístroji, nebo hladkou pro nalepení palubní desky z leptu. Dále jsou zde výfuky, pancéřové desky za hlavu pilota, a antény pro noční stíhací verze.

Rámeček D:
Zde máme tři díly křídel. Jeden celkový spodní díl a dva horní díly. Všechny tyto části mají jemné rytí a jsou velmi pěkně nýtované.

Rámeček O:
Poslední z šedých rámečků obsahuje díly trupu. Díly nesou jemné rytí a nýtování stejně jako díly křídel. Po první pohledu na tyto díly jsem vytáhl starší model a při porovnání jsem zjistil, že nové výlisky jsou více onýtované, než jak tomu bylo u starších stavebnic.

Čiré díly

Rámeček J:
Zde máme hlavní díly zaměřovače, překrytů pilotní kabiny, větrné štítky a to jak pro zavřenou kabinu, tak otevřenou. Díly jsou krásně čisté a nikterak nezkreslují.

Návod, lepty, obtisky a stříkací masky

Návod:
Návod nás na první stránce seznámí s historií letounu pouze v anglickém jazyce. Na druhé stránce najdeme rozmístění dílů v rámečcích, barevně podkreslené díly, které při stavbě nepoužijeme a tabulku použitých barev. Po té nás návod provede samotou stavbou modelu. Na dalších stránkách pak nalezneme vyobrazení kamuflážních schémat pro pět strojů a rozmístění popisek. Na poslední stránce jsou pak vyobrazeny možné doplňkové sady.

Kamufláže

Kamufláž A:
W.Nr.432, Oblt. Erich Rudolffer, 6./JG2, Beaumont-le-Roger, Francie 1942

Kamufláž B:
W.Nr.418, Oblt. Robert Olejnik, 4./JG1, Woensdrecht, Holandsko

Kamufláž C:
W.Nr.257, Joachim Muncheberg, II/JG26, Abbeville-Drucat, Francie

Kamufláž D:
W. Nr.2278, Uffz. Erich Pflaum, 2./JG51, Ljuban, Sovětský svaz 1942

Kamufláž E:
W.Nr.5227, Fw.Karl Willius, 3./JG26, Saint-Omer, Francie 1942

Lepty:
Planžeta s lepty obsahuje díly pro vylepšení kabiny, ale i doplní některé části exteriéru. Nalezneme v ní palubní desku, která má již naznačené zasklení přístrojů, poutací pásy na sedačku pilota, které nesou naznačení stínování. Dále pedály nožního řízení a ovládací prvky na boční pulty. Co mě překvapilo, nalezneme zde i takzvané policajty, tedy indikátory vysunutí podvozku umístěné na horní části křídel.

Dekály:
Aršíky vytištěné u Eduardu obsahují obtisky pro pět kamuflážních schémat a popisky.

Stříkací masky:
Aršík z kabuki pásky obsahuje stříkací masky pro vymaskování čirých částí překrytu kabiny, větrného štítku a pro nabarvení disků kol.

Závěr

Na závěr mohu říci, že model Fw 190 jsem už od tohoto výrobce stavěl, ale to byla ještě stavebnice, která sice měla možnost postavit model rozkrytovaný rovnou z krabičky. Nicméně, tyto výlisky jsou novější, detailnější a troufám si říci i rychleji sestavitelná, což už jsem si vyzkoušel při stavbě verze A-8 v měřítku 1/72.

Jiří Novis Novák



Redakce ModelWebu děkuje firmě Eduard za poskytnutí vzorku k recenzi.

Rubrika Eduard, Letadla - 1:48, Letadla - Náhledy do krabiček | Bez komentářů

Komentáře

Napsat odpověď.

Musíte být přihlášeni, abyste mohli odpovědět.