1/48 Bf 109G-4 – Eduard – Stavební recenze

19.2.2018 - 968 přečtení

1

Jak se staví Gustav od Eduarda ve čtvrtce...

Gustav čtvrtý - stavebně

Jiří 'Novis' Novák


1

Model: Bf 109G-4
Výrobce: Eduard
Měřítko: 1/48
Kat. č.: 82117


Úvodem

Tato stavebnice je již všem notoricky známa, podíváme se na stavbu s použitím doplňkové sady kokpitu od stejného výrobce.


Kabina

Sestavení interiéru kabiny bylo vcelku pohodové. Nejprve jsem nalepil na podlahu kryt kanonu, podlážku pod nohy pilota, sedačku, z leptů pedály nožního řízení, zadní přepážku za hlavou pilota, na kterou jsem vlepil dvířka z leptané sady knipl a na bočnice doplnil další leptané díly. Vše jsem nabarvil a napatinoval.


Následně jsem doplnil poutací pásy z leptů a zkompletoval palubní desku. Potom jsem sestavu kokpitu vložil do jedné z polovin trupu, ale přijde mi, že stěny kokpitu jsou příliš silné. Částečně jsem z vnější strany tyto bočnice obrousil. Když už mi začala vznikat menší spára mezi resinovým kokpitem přestal jsem s obrušováním.


Křídlo

Při sestavování křídla jsem již našel v návodu umístění dílu č. I13, kterým zaslepíme otvory pro vypadávání nábojnic na spodní části trupu. Pokračoval jsem slepením dílů podvozkových šachet. Podvozkové šachty jsem si v této fázi nabarvil. Pak jsem již nalepil horní části křídel, osadil křidélka a klapky a pouzdra pro kanony MG 151/20, které jsem sestavil samostatně.


Takto sestavené křídlo jsem následně přilepil k trupu. Při stavbě jsem byl upozorněn na spáru která je v návodu zakreslena a kterou vytváří na spodní části trupu. Tuto spáru je třeba zatmelit a vybrousit. Následovalo nabarvení sestav tunelových chladičů kapaliny a jejich sestavení na spodku křídla.


Po tomto kroku jsem přilepil z vnitřní strany nabarvené klapky pro změnu zakřivení profilu a sloty na náběžné hrany křídel. Vše sedí bez sebemenšího problému.


Trup

Do jedné z polovin trupu jsem vložil sestavu kokpitu a ostruhové kolo a slepil obě poloviny trupu k sobě. Po sestavení trupu a nalepení křídel jsem dolepil stabilizátory, na ně výškovky a na kýlovou plochu směrovku. Dále jsem do trupu vlepil olejový chladič, který jsem měl již předbarvený a díly s výstřelnýmy otvory trupových zbraní.



Pokračování stavby

Dále jsem si slepil a nabarvil kola hlavního podvozku a podvozkové nohy. Dále jsem na trup nalepil lapač vzduchu k přeplňovacímu kompresoru. Dále jsem nalepil čelní štítek a zadní prosklenou část kabiny, přičemž jsem si tyto díly zamaskoval stříkacími maskami.


Následovalo nabarvení vrtulového kuželu a vrtulových listů a následného slepení této sestavy. Výfuky jsem si nabarvil samostatně s tím, že je do modelu vložím až po jeho celkovém nabarvení společně s usměrňovači výfukových plynů a hlavněmi trupových zbraní.


Celý model jsem nastříkal nejprve surfacerem. Pak následoval preshading a nanesení barev na model.




Obtisky

Na nabarvený a zalakovaný povrch jsem použil obtisky z aršíku od Eduardu. Oboje jsem přetřel Softerem. Obtisky zkopírovali povrch bez sebemenšího problému. Pak už následovali dokončovací práce, jako vlepení výfuků, osazení vrtule, zvýraznění spár a další. Po dokončení už jen stačilo doladit detaily v kabině, stáhnout stříkací masky. Tímto byl model dokončen.



Závěr

Na zavěr mohu říci, že modely Bf109 od Eduardu se staví velmi příjemně a myslím, že v budoucnu se k tomuto modelu ještě vrátím.


Jiří 'Novis' Novák


Redakce ModelWebu děkuje firmě Eduard za poskytnutí vzorku k recenzi.



Rubrika Eduard, Letadla - 1:48, Letadla - Stavební recenze | Bez komentářů

Komentáře

Napsat odpověď.

Musíte být přihlášeni, abyste mohli odpovědět.