1/48 Jet Provost T.4 – Fly

18.11.2014 - 1 925 přečtení

IMG_0508

Firma Fly vydala společně s typem Jet Provost T.3/T3.A také verzi T.4.

Dvoumístný cirkus

Ondřej Škarka

Název: Je Provost T.4
Měřítko: 1/48
Výrobce: Fly
Kat. číslo: 48019

Úvod

Firma Fly v minulosti vydala už celkem tři stavebnice vývojové řady Jet Provost a Strikemaster, které na trhu v měřítku 1/48 velice chyběly. Recenzovaná stavebnice znázorňuje typ T.4, což je cvičná verze tohoto letounu. Obsahuje dohromady čtyři markingy, jeden barevnější než druhý.

Pojďme se podívat na obsah.

Plastové díly

Stavebnice obsahuje dva stromečky světle hnědých, poměrně pevných plastových dílů, které jsou slušně odstříknuty, bez viditelně velkých vad na kráse. První rámeček obsahuje dva díly trupu, směrovka je řešena způsobem zapuštěním do jedné poloviny a v druhé polovině trupu je pouze výřez. Na druhém rámečku nalezneme křídla, koncové nádrže, výškovky a díly podvozku a kokpitu. Zde jsou opět díly odstříknuty pěkně, pouze paneláž bude potřeba trochu prorýt.


Čiré díly

Průhledné díly znázorňují překryt kabiny ve dvou kusech, avšak nelze bez rozřezání většího dílu udělat kabinu otevřenou. Dále zde najdeme díly světlometů.

Resinové díly

Stavebnice obsahuje značné množství resinových dílů, které pro svoji detailnost velmi obohatí celkový vzhled modelu.

Největší pozornost si zaslouží sedačky, které jsou velice pěkně zpracované a dále kola podvozků, které jsou určitě lepším řešením než lepit dvě poloviny plastových dílů k sobě. Dále jsou zde vstupy vzduchu, které však končí po centimetru hloubky a proto je na místě samovýroba FODů, nebo poměrně složité prohloubení. Také je tu výtoková tryska, bočnice kokpitu i se středovým panelem a částečné znázornění podvozkových šachet.

Obtisky

Obtisky vytištěné formou BOA Agency jsou velmi povedené, hlavně soutisk je perfektní a také barvy odpovídají předloze. Na levé části aršíku nalezneme obtisky na jednotlivé stroje a na pravé části se nalézají popisky, chodníčky, palubní deska a ostatní. Vrstva krycího laku na obtiscích není moc hrubá a tak by obtisky po aplikaci neměly moc "vylézat" nad povrch.

Návod

Návod je vytištěn na dvou listech A4 barevně. Celý postup je složen celkem ze 17 kroků, které jsou jeden po druhém velmi pochopitelné. Na poslední straně najdeme návod k umístění popisků. Markingy zde nejsou a musíme se spolehnout pouze na zadní stranu krabice. Návod nás v průběhu upozorňuje na užití závaží do čumáku, avšak není napsáno kolik, takže nezbývá nic jiného než odhadnout dostatečnou váhu. Také každý díl, který je v plánku znázorněn má k sobě informace o barvách, takže vždy víme, jakou barvu použít. Na výběr máme v kroku lepení koncových nádrží, kde buď můžeme nabarvit originálně čirou část barvou, nebo ji odříznout a použit průhledný díl (rozhodně lepší řešení).

Markingy

V posledním oddílu se budu zabývat markingy modelu. Jsou celkem čtyři:
1. Jet Provost T.4, RAF, "Red Pelicans" Display Team, Central Flying School, RAF Little Rissington, Glos, 1964
2. Jet Provost T.4, RAF, RAF College, RAF Cranwell, 1966
3. Jet Provost T.4, G-RAFI (nese barvy stroje z No.1 TWU/No. 79 Sq. RAF), Cold War Jet Collection, Bruntinghthorpe Aerodrome, 2011
4. Jet Provost T.4, RAF, College of Warfare, "The Macaws" Display Team, RAF Manby, pozdní 60. léta

Závěr

Na závěr bych rád připomenul předchozí recenzi ModelWebu na stroj T.3/T.3A, kde jsou další užitečné informace. Sám bych tento model hodnotil velmi kladně a to i s přihlédnutím na skutečnost, že je to shortrun s resiny, který však obsahuje velmi krásné markingy.

Ondřej ŠkarkaMK Apolo Kopřivnice


Redakce ModelWebu děkuje firmě Fly za poskytnutí vzorku pro recenzi.

Rubrika Fly, Letadla - 1:48, Letadla - Náhledy do krabiček | Bez komentářů

Komentáře

Napsat odpověď.

Musíte být přihlášeni, abyste mohli odpovědět.