S autíčkama po Jižních Čechách, aneb TROFEO NIKÉ BOHEMIA 2011

1.10.2011 - 12 423 přečtení

logo

Dne 29.7.2011 jsem měl tu čest být v jednom z doprovodných aut kolony historických vozidel a zúčastnit se první etapy této akce. Zde je něco málo fotek exkluzivně pro ModelWeb.

S autíčkama po Jižních Čechách,
aneb TROFEO NIKÉ BOHEMIA 2011

Vladimír „Baryk“ Bareš

Více o projektu TROFEO NIKÉ BOHEMIA 2011 se dočtete zde. Jihočeská část probíhala od pátku 29.7. do neděle 31.7. 2011 přes různá místa Jižních Čech.

Můj původní plán bylo pouze pořízení několika fotek na budějovickém náměstí, ale přičiněním mé matky jsem se neplánovaně dostal do jednoho z doprovodných vozidel (a taková šance se prostě neodmítá), ve kterém jsem pak projel celou etapu. Kolonu vedl legendární Karel 'Mr. Dakar' Loprais se svým závodním speciálem Tatra.

České Budějovice, náměstí Přemysla Otakara II.

Vozidla byla na náměstí k vidění cca půl hodiny před startem etapy. Tam jsem také udělal první serii fotek. Počasí bylo přející, lidí jak much (i přes brzkou páteční ranní hodinu), krásná auta a zvědavé děti.

Hluboká nad Vltavou

První zastávka byla v Hluboké a už cestou tam bylo vidět, že kolona vzbuzovala pozornost kudy jela. Zvláštní to pocit.

Bechyně, zámek

Druhá zastávka byla na nádvoří Bechyňského zámku. Cestou se zhoršilo počasí a začlo pršet. Ti co měli stahovací střechu, ji natáhli, někteří použili deštníky a ti bez střechy na takovou situaci byli připraveni vhodným oblečením. Než kolona dojela na zámek déšť ustal.

Zvíkovské podhradí

Cestou z Bechyně ku Zvíkovu bylo opět vidět lidi jak koukají a mávají historickým autíčkům. Posádky lidem mávaly též. Před Zvíkovským podhradím dostala kolona informaci, že v cílovém místě prší, takže byla zastávka pro nasazení a natažení střech. Do obce jsme přijeli již v dešti, který krátce před odjezdem do poslední zastávky etapy opět ustal.

Písek

Cestou do Písku ale začlo zas pršet a i v dešti lidé v obcích, kterými se projíždělo, stáli venku, mávali i fotili. Někteří s deštníkem, jiní jen v triku. Než jsme dojeli do poslední zastávky, tak pršet přestalo a ani cestou zpět do Českých Budějovic už jsme nezmokli. Jako ve všech předchozích zastávkách, tak i v Písku byla spousta lidí, kteří okukovali nebo se u aut fotili. Zaslechl jsem i jednoho pána, jak volá nějakému svému kamarádovi, ať přijde ke kostelu, že jsou tam stará auta.

Zúčastněné vozy

Spanilé jízdy se účastnilo dvacet historických vozů plus Tatra pana Karla Lopraise.

  • Laurin & Klement DN6 1912
  • Hudson Type 37 1912
  • Peugeot 127 Phaeton 1914
  • Fiat 520 1928
  • Lagonda 3 Litre 1933
  • Tatra 57 sport 1933
  • Aero 1000S 1934
  • Bentley 1936
  • Škoda Popular Roadster 1939
  • Mercedes Benz 170V 1939
  • Tatra 87 1947
  • MG-A 1955
  • BMW 501-8 1956
  • MG-A roadster 1957
  • Alvis TD21 cabrio 1960
  • Mercedes Benz 190SL 1961
  • Alfa Romeo Giulietta Spider 1961
  • Jaguar E Mk.II 1967
  • VW Beatle cabrio 1970
  • Ford Cortina

Doslov

Z původně plánovaného dopoledního focení autíček byl nakonec celý den. Domů jsem přijel utahaný jako štěně, ale nesmírně šťastný a se zvláštním pocitem u srdce.

Za tuto příležitost děkuji své matce, která mě na celou akci upozornila a domluvila focení a svezení.

Vladimír „Baryk“ Bareš

Rubrika Auto-Moto | Bez komentářů

Komentáře

Napsat odpověď.

Musíte být přihlášeni, abyste mohli odpovědět.