1/48 Supermarine Walrus Mk.I – Airfix

24.10.2017 - 1 817 přečtení

KRABICE

Jaký je Walrus ve čtvrtce od Airfixu?

LÉTAJÍCÍ MROŽ V PLNÉ PARÁDĚ

Marek Nováček


Název: Supermarine Walrus Mk.I
Měřítko: 1/48
Výrobce: Airfix
Kat. číslo: A09183


Úvod a krátká historie

Supermarine Walrus byl britský létající člun užívaný v druhé světové válce. Jednalo se o tří- až čtyřmístný letoun, který sloužil především k průzkumu, ale stal se zejména známým pro své působení při záchraně sestřelených spojeneckých pilotů nad mořem. Prototyp Walrusu vzlétl v roce 1935, ve válečném konfliktu sloužil v mnoha armádách, kromě britské v australské, kanadské, egyptské či sovětské. Letoun byl užíván i k civilním účelům.


Jednalo se o jednomotorový dvouplošník s hvězdicovým motorem v tlačném uspořádání umístěným za kabinou mezi dolním a horním křídlem. Trup byl celokovový (recenzovaná verze Walrus Mk. I) nebo dřevěný (Walrus Mk. II). Křídla se dala sklopit dozadu podél trupu. Střelci ovládali své kulomety z otevřených stanovišť: jedno na přídi před kabinou a druhé na hřbetě trupu za vrtulí. Kola hlavního podvozku se zatahovala do prohlubní ve spodním křídle, zatímco podvozkové nohy zůstaly nezakryty.

WALRUS


Pohled do krabice

Středně velká krabice z tvrdého kartonu s odnímatelným horním víkem obsahuje plastové výlisky, barevný stavební návod, barevný návod ke kamuflážním schématům a obtisky.


Návody

NAVOD1

Stavební návod je vytištěn barevně na papíře formátu A4 rozloženém na 24 stran, návod ke kamuflážním schématům je vytištěn na lesklém papíře s třemi možnostmi zbarvení, navíc obsahuje i přehledný návod umístění výpletů.



Kamufláže

Stavebnice nabízí tři možná kamuflážní zbarvení:

  1. 276. squadrona RAF, Harrowbeer, Devon, Anglie, 1944
  2. 700. Naval Air Squadron, HMS Sheffield, 1941
  3. 5. CF, RAAF, Australia and New Guinea, 1943


Plastové výlisky

Po prvním otevření krabice, rozřezání zataveného sáčku, jsem s nadšením vytáhl výlisky na světlo. Byl jsem velice příjemně překvapen skvělou úrovní detailů, ostrostí rytí a naznačeným nýtováním. Reálné zvlnění povrchu jsem v tomto měřítku rozhodně nečekal, toto se Airfixu opravdu povedlo! Něco takového jsem poprvé viděl na jejich Typhoonu, ale v měřítku 1/24.


Jemné propadlinky, dle mého názoru, po vrstvě surfaceru zmizí. Hodně se mi líbí výlisek motoru s jemným žebrováním – doplnění rozvodů z drátků či z leptů od firmy Eduard – myslím si, že motor bude ozdobou tohoto kitu. Čiré díly jsou čisté, bez škrábanců.


Ale abych jen nechválil – dělící rovina na výliscích je opravdu hodně viditelná, zde si modelář opravdu broušení užije. Obávám se, že i při jen malé neopatrnosti, může přijít o velkou část pěkně znázorněných detailů. Kulomety bych v tomto případě rozhodně rád vyměnil za brassinové, pokud by je firma Eduard vyrobila, když v takovém množství rozšiřuje výrobu brassinové výzbroje.


Stejně jsou na tom pneumatiky hlavního podvozku, opět doporučuji jejich výměnu za kola brassinová. Interiér samotný vypadá moc pěkně s dostatečným množstvím detailů. Bohužel, vnitřní stranu trupů, s naznačeným žebrováním, je poseta vyhazovači. Doporučuji na místa nalepit kousky plastiku z destiček.


Obtisky

Přiložené obtisky jsou krásně ostré, s jemným filmem a perfektně čitelné, včetně popisků. Pokud nebudete stříkat chodníčky, doporučuji obtisky chodníčků si předem ořezat.


Závěr

Budoucím stavitelům, tohoto krásného typu, doporučuji publikace Mushroom č.6113 a Warpaint series č.39. Firma Airfix vyslyšela, myslím si, volání po nové stavebnici Walrusu v hlavním měřítku (zastánci měřítek 1/72 a 1/32 prominou). Do rukou se nám dostává málo vídaný typ, který bude ozdobou nejedné vitríny a soutěže. Tuto stavebnici mohu k zakoupení jen a jen doporučit.
Pokud budete o stavbě uvažovat, pozvu Vás s dovolením, na webové stránky ModelFora, kde bude probíhat i stavební recenze.


Marek Nováček MK Apolo Kopřivnice


Redakce ModelWebu děkuje firmě Corfix za poskytnutí vzorku pro recenzi.


Rubrika Airfix, Corfix, Letadla - 1:48, Letadla - Náhledy do krabiček | Bez komentářů

Komentáře

Napsat odpověď.

Musíte být přihlášeni, abyste mohli odpovědět.