1/48 Bf 109G flaps – Aires

11.9.2016 - 2 387 přečtení

Aires

Klapky pro "Gustava"

Martin "Černoch" Černý

IMG_7326

Model: Bf 109G flaps
Výrobce: Aires
Měřítko: 1/48
Kat. číslo: 4684
Vztlakové klapky u Eduardí Bf 109G (6/5) jsou zhotoveny z jednoho kusu, což bohužel přineslo neblahý vedlejší efekt v podobě poměrně znatelných vtaženin na jejich povrchu. Mám doma troje výlisky, vtaženiny jsou na všech, pravda na každém výlisku o jiné velikosti a hloubce.
S náhradou promptně přispěchala firma Aires se svou sadou odlévaných klapek.
Horní potah klapky je zbaven propadlin, zřejmě nově nanýtován. Klapky jsou odlity i s původními čepy  zavěšení, čili odpadá starost s montáží na model. Po odříznutí z nálitku musíme odstranit pomocné technologické blány mezi trny a hurá zalepit klapky na model... anebo ne?

Drobnou vadou na kráse je délka odlévaných klapek. Oproti plastovým jsem naměřil na mnou obdrženém vzorku rozdíl zhruba tři desetiny do mínusu. Už slyším věty typu, tři desetiny, co to je? Na deseticentimetrovém výlisku nic, na zhruba dvoucentimetrové klapce to už znatelnější je. O to víc, že po usazení klapek na model vznikne na straně ku klapkám chladiče ještě větší zub než v případě originálních dílů.

Řešení jsou dvě a co si budeme namlouvat, obojí na kočku. Vytmelit a vybrousit původní díly a rezinové (v případě že budou kratší) poslat dál, anebo nastavit rezinovou klapku destičkou 0,3 mm.

Snad budou mít ostatní kupující větší štěstí a dostanou v sadě klapky o správné délce.
Chápu že také díky zásahům soudruhů v Bruselu do složení chemikálií už není dnes polyuretan na odlévání co býval, jeho smršťování je nepředvídatelné, nicméně výrobce by si měl nějakým způsobem pohlídat kvalitu svých výrobků.
Pro mě osobně je sada v této podobě bez nastavení na model nepoužitelná.

Martin "Černoch" Černý
KPM Kaznějov
Redakce Modelwebu děkuje firmě Aires za poskytnutý vzorek.

Rubrika Aires, Letadla - 1:48, Letadla - Doplňky | 1 komentář

Komentáře

1 odpověď k článku “1/48 Bf 109G flaps – Aires”

  1. Ľubomír Kerék napsal:

    s týmto som sa už stretol xy razy , nechápem kedže vyrobcovia o tomto probléme vedia že to radšej nespravia o chlp väčšie aby sa to dalo jednoducho zbrúsit ako takto nadtmelovat alebo nadstavovat čo sa vo väčšine prípadov ani nedá

Napsat odpověď.

Musíte být přihlášeni, abyste mohli odpovědět.